سهیلسهیل، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 19 روز سن داره
ساراسارا، تا این لحظه: 18 سال و 7 ماه و 3 روز سن داره
صباصبا، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 24 روز سن داره

شاد با فرزندانمان....

توصیه های کلاس اولی

1397/9/27 13:19
نویسنده : ليلا
389 بازدید
اشتراک گذاری

سلامی دوباره.

من هم مثل هر مادر کلاس اولی دیگه ای امسال خیلی سرگرم درس و مشق پسرم هستم. شاید سالهای قبل از این درگیری فاصله می گرفتم و مشکلی هم پیش نمی اومد. نقش مادری من هم با معلمی قاطی نمی شد. اما یه موقع هایی نیاز به کمک والدین هست. سوای از کمکهایی که از موسسه می گیرم باز هم کارهای زیادی هست که نمیشه ازش فرار کرد. مثل املای شب، سرمشقها، تمرین ریاضی و ... . از کارشناس مربوطه مشورت گرفتم و نکاتی یاد گرفتنم که خیلی کمک میکنه:

1. فرایند درس دادن به بچه باید یک فرایند تفریحی و شاد باشه.

2. در املای شب، غلط املایی را بلافاصله اصلاح کنید. یعنی قرار نیست املا تمام شود و بعد با رنگ قرمز زیر غلطها خط بکشید و ...

3. در طول کلاس اول ابتدایی وقتی مکث فرزندتان طولانی شد جواب را به او برسانید. بنویسید تا ببیند. بگویید تا تکرار کند. 

4. املا را در یک شکل جذاب بنویسد. مثلا شکل سیب بزرگ بکشید. رنگ کند و داخل آن املا بنویسد.

5. متنی را با جای خالی بنویسید تا او پر کند. می توانید کلمه مورد نظر را با نقاشی مشخص کنید.

فکر کنم تا آخر امسال مجموعه خوبی از کاربرگ های فارسی برای تمرین خوانداری و نوشتاری کلاس اول ایجاد کنم. 

پسندها (6)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

ارائه دهنده کامل ترین تم های تولد
27 آذر 97 15:56
http://shanithemes.blogfa.com/ سلام مطالبتون عالی بود منم یه پسر کلاس اولی دارم ممنونم   خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنید ... البته وبلاگ کاری من هست 
مامانمامان
27 آذر 97 23:28
عالی بودگل
❤️Maman juni❤️Maman juni
7 دی 97 12:07
😍