سهیلسهیل، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
ساراسارا، تا این لحظه: 18 سال و 7 ماه و 25 روز سن داره
صباصبا، تا این لحظه: 14 سال و 8 ماه و 15 روز سن داره

شاد با فرزندانمان....

جملات زیبا

1391/10/13 13:59
نویسنده : ليلا
374 بازدید
اشتراک گذاری

*شخصی به بودا گفت: " من خوشبختی می خواهم "، بودا پاسخ داد : " نخست * من * را حذف کن که حکایت ار نفس دارد. سپس * می خواهم * را حذف کن که حکایت از میل و خواسته دارد. اکنون آنچه که با تو باقی میماند خوشبختی است.

 

*تمام چیزها در زندگی موقتی هستند. اگر خوب پیش می ره ازش لذت ببر، برای همیشه دوام نخواهند داشت. اگر بد پیش  می ره نگران نباش، برای همیشه دوام نخواهند داشت

*نگرانی مشکلات فردا را دور نمی کند بلکه تنها آرامش امروز را دور می کند.

*«بازی» به هر گونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدف دار که به صورت فردی یا گروهی انجام پذیرد و موجب بروز نیازهای کودک شود، گفته می شود. بازی وسیله ی طبیعی کودک برای اظهار و بیان «خود » است. «آلفردآدلر» روانشناس معروف   می گوید: هرگز نباید به بازی به عنوان روشی برای وقت کشی نگاه کرد  و «گری لندرث» اظهار می دارد که: «بازی کردن برای کودک مساوی است با صحبت کردن برای یک بزرگسال، بازی و اسباب بازی، کلمات کودکان هستند». بازی 5 ویژگی اساسی دارد: از درون برانگیخته می شود، آزادانه انتخاب می شود، لذت بخش است، واقعیت گریز است و بازیکنان به طور فعال در آن شرکت دارند. برای درک بیشتر دنیای کودکان می باید آنها را در هنگام بازی  مورد مشاهده قرار داد. بازی برای کودکان همانند کلام برای بزرگسالان است.

 

برگرفته از: http://shiyasi.persianblog.ir/post/67

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان آرش
30 بهمن 91 11:06
چو فردا رسد غم فردا خور. " اكنون " را درياب. تجربه زندگي بعد از اين همه سال: فقط " لحظه "مهم است. هميشه خوش باشي مادر مهربان بچه ها و دوست خوب ما..