سهیلسهیل، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 10 روز سن داره
ساراسارا، تا این لحظه: 18 سال و 7 ماه و 25 روز سن داره
صباصبا، تا این لحظه: 14 سال و 8 ماه و 15 روز سن داره

شاد با فرزندانمان....

ادامه ي بحث مربوط به تيزهوشان

1391/5/19 17:09
نویسنده : ليلا
385 بازدید
اشتراک گذاری

با تشكر از كساني كه نظر دادند. من فكر مي كنم كه در درجه ي اول بايد اسم اين برنامه ي موجود رو سخت كوشان گذاشت. بچه ي تيز هوش بچه ايست كه در كلاسهاي عادي  حوصله اش سر مي رود. از كلاس فراري است چون در همان روزهاي اول مدرسه تا آخر كتابهايش را خوانده  و روند مدارس عادي برايش خسته كننده است. اين گونه دانش آموزان كه بسيار هم نادر هستند نياز به توجه خاص و مدارس خاص دارند تا هم سطح با هوش بالايشان آموزش ببينند. بنابراين برنامه ي فعلي سمپاد در كشور ما هدر دادن هزينه و ايجاد استرس  بيجا و سودجويي  عده اي ... را موجب شده است.

پيشنهاد من به دولت اجراي يك طرح جامع استعداديابي در بين دانش آـموزان كشور است . به طوري كه هم والدين و دانش آموزان متوجه ي زمينه هاي موفقيت در  آنها بشوند و در نتيجه  وقت و هزينه را صرف رشته ي تحصيلي و شغلي مناسب با توانايي هاي خود كنند . در اين صورت جامعه از موفقيت مردمش در همه ي زمينه ها سود ببرد و شرايطي متناسب با استعدادهاي موجود به وجود بيايد. و در آخر اين كه با مشخص شدن آماري از پتانسيلهاي موجود در كشور سرمايه گذاريهاي متناسب هم صورت بگيرد.

اين كار مي تواند اعتماد به نفس و خودباوري را در بين همه ي دانش آموزان بالا ببرد و نوعي نشاط و رضايت همگاني را به وجود آورد و مانع از رقابتهاي كاذب و تك بعدي  گردد.

به نظر من همه ي بچه ها تيزهوشند اما در زمينه هاي گوناگون. دنبال راهي بگرديم كه توي كلاس هايمان همه شاگرد اول باشند و همه تحسين بشوند.

نظر شما چيه؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

بابا
20 مرداد 91 16:28
موافقم ولي انتظار زيادي
❤مامان آزی❤
29 مرداد 91 16:36
درودت عزیزم عیدت مبارک اگر دوست داشتی بیا دیدن سوگل و کیانوش ╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪████▓╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪▓███▓╪╪ ╪╪███████▓╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪███████╪╪ ╪╪█████████╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪█████████▓╪ ╪╪██████▓███╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪██▓▓██████▓╪ ╪▓█████▓▓▓▓██╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪██▓▓▓▓█████▓╪ ╪▓████▓▓▓▓▓▓██╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪██▓▓▓▓▓▓████▓╪ ╪▓███▓▓▓▓▓▓▓███╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪███▓▓▓▓▓▓▓████╪ ╪▓███▓▓▓▓▓▓█████╪╪╪╪╪╪╪╪▓████▓▓▓▓▓▓▓██▓╪ ╪▓███▓▓▓▓▓███████╪╪╪╪╪╪▓██████▓▓▓▓▓▓██▓╪ ╪▓██▓▓▓▓▓▓███████▓╪╪╪╪▓████████▓▓▓▓▓▓█▓╪ ╪╪██▓▓▓▓▓██████▓██▓╪╪▓▓█▓▓█████▓▓▓▓▓▓█▓╪ ╪╪██▓▓▓▓██████▓▓▓█╪▓█╪▓▓▓▓▓█████▓▓▓▓▓█▓╪ ╪╪██▓▓▓██████▓▓▓▓█▓▓█▓█▓▓▓▓██████▓▓▓▓█╪╪ ╪╪▓█▓▓██████▓▓▓▓▓▓████▓▓▓▓▓▓██████▓▓▓█╪╪ ╪╪╪█████████▓▓▓▓▓▓█▓▓█▓▓▓▓▓▓▓██████▓█▓╪╪ ╪╪╪████████▓▓███▓▓█▓╪█▓▓▓█▓▓▓▓███████╪╪╪ ╪╪╪╪████▓▓████▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓▓█▓█▓▓████╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪╪╪╪████▓▓▓▓▓████▓▓▓▓▓████▓╪╪╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪╪▓█████▓▓▓▓▓█████▓▓▓▓▓█████╪╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪╪█████▓▓▓▓▓█▓█▓▓█▓▓▓▓▓▓████▓╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪█████▓▓▓▓▓██▓▓▓╪██▓▓▓▓▓▓████╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪████▓▓▓▓▓▓██╪▓█╪██▓▓▓▓▓▓▓███▓╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪███▓▓▓▓▓▓███╪▓█╪███▓▓▓▓▓▓███▓╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪▓███▓▓▓▓▓████╪██╪████▓▓▓▓▓███▓╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪▓███▓▓▓▓▓████╪██╪▓████▓▓▓▓▓███╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪▓██▓▓▓▓▓████▓╪╪╪╪╪████▓▓▓▓▓██▓╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪███▓▓▓█████╪╪╪╪╪╪█████▓▓▓████╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪▓███▓██████╪╪╪╪╪╪▓█████▓▓███╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪╪█████████▓╪╪╪╪╪╪╪█████████▓╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪╪██████▓██╪╪╪╪╪╪╪╪▓█▓▓▓████╪╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪╪╪▓██████╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪██████▓╪╪╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪╪╪╪▓████╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪▓████╪╪╪╪╪╪╪╪╪ ╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪╪
سیما مامان هلیا
31 مرداد 91 9:36
من هم موافقم امیدوارم طرح های سازنده برای بچه مون طراحی و اجرا بشه .
زهره مامان آریان
4 شهریور 91 2:06
خیلی چیزا باید بود ولی .....
مريم
6 شهریور 91 14:22
سلام ليلا جان. خيلي وقت است نيامدم كلي پست داشتي. طرحي كه گفتي خيلي خوب است ولي مساله اين است كه به چه شكل مي شود اين طرح را به صورت عملي در آورد و برايش برنامه نوشت. كوچولوهاي نازنينت را ببوس.
آرزوی من
6 شهریور 91 19:08
کلاغ سیاه اومد برام خبر آورد اینجا دارن کیک میدن تولدت مبارک عزیزم
مامان بهار
12 شهریور 91 18:44
می گم یه خورده ما رو هم تحویل بگیر بابا