سهیلسهیل، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 20 روز سن داره
ساراسارا، تا این لحظه: 18 سال و 7 ماه و 4 روز سن داره
صباصبا، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 25 روز سن داره

شاد با فرزندانمان....

برچسب های جادویی

1390/9/30 9:36
نویسنده : ليلا
695 بازدید
اشتراک گذاری

مطلبی توی کتاب "این طوری هم می شود " خواندم که در آن به روش تربیتی جالب و ساده ای برای رفع  رفتارهای تادرست کودکان اشاره شده بود. من هم تصمیم گرفتم این روش رو امتحان کنم. برای این کار به یک سری برچسب های آفرین نیاز داشتم که از بازار تهیه کردم. بعد با سارا راجع به تصمیمم صحبت کردم. با کمک هم یک جدول کشیدیم و بالای آن نوشتیم جدول خوش اخلاقی سارا موقع بیدار شذن از خواب. هر صبح یا بعد از ظهر که با لبخند از خواب بیدار می شد با انتخاب خودش یک برچسب به یکی از خونه های جدول زده می شد. هر موقع هم كه بداخلاقي مي كرد جاي برچسب خالي مي ماند. براي پر شدن آن بايد صبر مي كرد تا سه برچسب پشت سر هم بگيرد. وقتي هم جدول 10روزه اش كامل شد رسما فاميل نزديك به جشن تولد دعوت شدند. و عادت بداخلاقي بعد از سير خواب شدن قطع شد.

مي خواستم همين روش رو براي مسواك زدنش انجام بدم كه خوشبختانه كتاب رابط مدرسه اين مشكل رو حل كرد. سارا حواسش هست كه هر شب مسواك بزنه و زود بخوابه. چون ميدونه من توي اون دفتر دروغ نمي نويسم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)