سهیلسهیل، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 19 روز سن داره
ساراسارا، تا این لحظه: 18 سال و 7 ماه و 3 روز سن داره
صباصبا، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 24 روز سن داره

شاد با فرزندانمان....

ثبت نام پیش دبستانی

1396/3/13 13:18
نویسنده : ليلا
276 بازدید
اشتراک گذاری

امسال پسرم سهیل باید بره پیش دبستانی. جلوی ادارمون یه مرکز هست که دلم میخواست به خاطر نزدیکی راه اونجا ثبت نامش کنم. از پسرم تست گرفتن؟!! خیلی از مراکز این کار رو می کنند. یعنی گلچین می کنن. برای راحتی کار خودشون و بهانه اینکه کلاس یکدست باشه. درصورتیکه اکثرشون بیشتر از دو تا کلاس دارند. براحتی می تونن بچه هایی رو که ثبت نام کردند برحسب آمادگی شون بین دو تا کلاس تقسیم کنند. هرچند من تو هیچ مقطعی با یک دست بودن کلاس موافق نیستم. بلکه روش تدریس باید بر پایه خلاقیت باشه. طوری که نه بچه های زرنگ تر خسته بشنو نه بچه های عقب تر سرخورده بشن. یه معلم علوم داشتیم که کلاس رو به 4 الی 5 دسته تقسیم می کرد و بچه های زرنگ تر رو سر دسته هر گروه می کرد. موقع درس پرسیدن گروهی احضار می کرد. هرکس تو امتحان شفاهی دو نمره داشت. یکی مختص خودش و یکی معدل گروه. پس همه برای بدست اوردن نمره خوب به هم گروهی خودشون کمک می کردند. بگذریم. سهیل که پیش یک نرفته بود خیلی نتونست به سوالا جواب بده. هر چی بعدش تماس گرفتم که بابا این مورد رو استثنا قرار بدید، من تابستون میارمش کلاسای خودتون که آمادگیش بیشتر بشه قبول نکردند و گفتند باید صبر کنید تا پایان خرداد بهتون خبر بدیم. خلاصه چند جای دیگه هم رفتم. بعضی هاشون بیعانه می خواستند و خلاصه به دل نمی چسبیدند. تا اینکه یه پیش دبستانی پیدا کردم که هم سابقه کار بالایی داشت. هم بیعانه نمی خواست و هم تست نمیگرفت. می گفتند ما به کار مربیهای خودمون اعتماد دارم. محیطش هم خوب بود. شک نکردم که همین جا خوبه. اول خرداد هم رفتم و سریع ثبت نام رو قطعی کردم. به نظرم جاهایی که برای گریز از چالش های احتمالی اقدام به گزینش نواموزان می کنند و دنبال راحتی کار هستند محیطهای مناسبی برای آموزش بچه ها نیستند. چون چالش کافی برای رشد و کسب مهارت و تجربه نداشتند و به دست خودشون راه تعالی رو برای خودشون سد کردند. 

یه مهد کودک مناسب هم این حوالی پیدا کردم و سهیل رو می ذارم تا کمی اجتماعی تر بشه. در کل به مدد کلاس لگو (مرکز رشد افرین) و مربی خوبشون خانم  دانایی روابط عمومی سهیل خیلی پیشرفت کرده. به راحتی از من جدا میشه و با دیگران ارتباط میگیره. 

تازه نهم خرداد از خانه خلاقیت جلوی اداره باهام تماس گرفتن و با کلی منت داشتند شرط و شروط می گذاشتند که باید تابستون کلاس بیاد و اینها، من هم گفتم شرمنده جای دیگه ثبت نامش کردم.

سال بعد هم می خام مدرسه نزدیک خونمون که دولتی هست ثبت نامش کنم. به امید خدا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)