سهیلسهیل، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 8 روز سن داره
ساراسارا، تا این لحظه: 18 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره
صباصبا، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 13 روز سن داره

شاد با فرزندانمان....

یادداشتهایی از کتاب

1392/9/11 8:39
نویسنده : ليلا
567 بازدید
اشتراک گذاری

حیفم اومد جملاتی از کتاب فوق العاده ی "تربیت بدون فریاد" رو ننویسم. پس با هم بخونیم:

  • رنج و سختی اغلب مهم ترین عامل سرعت بخش تغییرات بزرگ است.

همه ی ما سختی رو تجربه کردیم . گاهی فکر می کردم چرا من ؟  احساس می کردم مسؤولیتی بیش از حد توانم رو دوشم قرار گرفته. به راحتی دور و بری هام ما حسرت نگاه می کردم. اما حالا کاملا برعکس فکر می کنم. من عاشق همه ی سختی هایی هستم که تا حالا تحمل کردم. عاشق خدایی که توفیق اجباری نصیبم کرد.

  • هرگاه تسلیم واکنش هیجانی ناشی از نگرانی شویم، دقیقا به ایجاد همان شرایطی کمک می کنیم که از آن می ترسیم.

دیدی برعکس می شه. داد می زنم ساکت شو بدتر صدای گریه اش می ره بالا. یا با ترس می گم "نیفتی!" دالامپ می افته.

  • بی خردی یعنی اینکه کاری را بارها و بارها تکرار کنیم و انتظار داشته باشیم نتیجه ای متفاوت بگیریم.

از این بی عقلی ها که فت و فراوون!

  • تربیت کار آدم های ترسو نیست.

به خودتون اعتماد داشته باشید. نترسید. صبور باشید. آمادگی مواجهه با هر مشکلی رو داشته باشید. نفس عمیق بکشید و به خودتون بگید دنیا به آخر نرسیده! افکار منفی رو از خودتون دور کنید و با آرامش به فکر راه حل باشید. به مشکلات بخندید. در یک کلام از رو نرید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)