سهیلسهیل، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 20 روز سن داره
ساراسارا، تا این لحظه: 18 سال و 7 ماه و 4 روز سن داره
صباصبا، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 25 روز سن داره

شاد با فرزندانمان....

توصیه های کلاس اولی

سلامی دوباره. من هم مثل هر مادر کلاس اولی دیگه ای امسال خیلی سرگرم درس و مشق پسرم هستم. شاید سالهای قبل از این درگیری فاصله می گرفتم و مشکلی هم پیش نمی اومد. نقش مادری من هم با معلمی قاطی نمی شد. اما یه موقع هایی نیاز به کمک والدین هست. سوای از کمکهایی که از موسسه می گیرم باز هم کارهای زیادی هست که نمیشه ازش فرار کرد. مثل املای شب، سرمشقها، تمرین ریاضی و ... . از کارشناس مربوطه مشورت گرفتم و نکاتی یاد گرفتنم که خیلی کمک میکنه: 1. فرایند درس دادن به بچه باید یک فرایند تفریحی و شاد باشه. 2. در املای شب، غلط املایی را بلافاصله اصلاح کنید. یعنی قرار نیست املا تمام شود و بعد با رنگ قرمز زیر غلطها خط بکشید و ... 3. در طول کلاس اول ابتد...
27 آذر 1397

قصه خوانی

سهیل گلم دیشب قصه ای که سه روزه داریم براش می خونیم  با شیرین زبونی و خیلی خوب تعریف کرد.اینقدر که دلم می خواست گازش بگیرم. " پسری که اسم نداشت." چه قصه قشنگی هم بود. نمیدونم چِم شده. سالهاست که از کتابهای کودکان بیشتر لذت می برم. تشکر از شکوه قاسم نیا شاعر و نویسنده کودک.
13 آذر 1397

پیشرفت سهیل

بالاخره سهیل رو تویه موسسه ثبت نام کردم. جلسه اول که خیلی خوب بود. البته دیروز معلمش تو دفتر مشقش نوشته بود که سهیل خیلی بهتر شده. نگرانی هام به کلی از بین رفتند. الان با لذت تمام با پسرم کار می کنم. با مشاوره ای که گرفتم قدم به قدم تکلیفم رو می دونم. خوشحالم.
13 آذر 1397

نگرانیهای من! شروع سخت سهیل!

داستان از موقعی شروع شد که آموزش نشانه ها شروع شد. سهیل یاد نمی گرفت. خوشش هم نمی آمد. نشانه ها بیشتر شد و سروکله زدن با سهیل سخت تر. تمام وقت منو می گرفت و اخرش هیچ. یاد می گرفت و ده دقیقه بعد یادش می رفت. فرداش که باید از نو شروع میشد. عصابی میشدم و کار سخت تر. چقدر نگران شدم و گریه کردم. انتظار نداشتم که خیلی راحت باشه. به هر حال سهیل تازه گفتارش خوب شده. و میدونستم حافظه شنواییش نیاز به تقویت داره.ولی نه تا این حد! کارم شده بود جستجوی مطلب تو اینترنت برای پیدا کردن راه حل. با معلمش هم حرف زدم. با دیدن اولین مشکلات تو یادگیری سعی کردم از مرکز مشاوره ای که کلاس گفتاردرمانی سهیل رو اداره می کرد کمک بگیرم. روانشناسش سهیل رو می شناخت. آخ...
7 آذر 1397

یار پسندید ترا!

پدرم برای همیشه رفت و یادش برای همیشه ماند. خواب دیدم که لباس سفید به تن داشتنی. آسمانی شدنت مبارک. سفرت به سرای آخرت به خیر. آنقدر آرام خوابیده بودی که نخواستم بیدارت کنم. آرام گریستم و ترا به خاک سپردم.
7 آذر 1397
1